Jak zarabiać na pomysłach?


W jaki rynek wejść, żeby odnieść sukces? Co zaoferować klientom, żeby się sprzedało? Jakimi kanałami do nich dotrzeć? Okazuje się, że każdy produkt znajdzie swoich amatorów. Dlatego warto szukać dla siebie niszy, nawet takiej jak krawiectwo dla psów czy niejadalne sushi.

Inwencja przedsiębiorców nie zna granic. Nawet te pomysły, które z początku wydają się absurdalne i nie dające szans na zainteresowanie klientów, więc także szans na zyski, mogą się okazać strzałem w dziesiątkę. Dlaczego?

Każda nisza znajdzie swoich oddanych miłośników. Chodzi o to, żeby dotrzeć do nich z ofertą. Dotarcie często ułatwia internet, który w jednym miejscu skupia klientów z całego świata. Warto więc spojrzeć szerzej – weźmy zaledwie kilkunastu klientów z każdego kraju Unii Europejskiej, a grupa zainteresowanych naszym produktem okaże się całkiem duża. Przykłady sukcesów?

Sklep z ubraniami i akcesoriami dla psów Dress Your Dog. Oferuje „przede wszystkim rzeczy bardzo dobrej jakości, kolorowe, z dobrych materiałów i wypełnień” – czytamy w biznesowym dziale „Gazety Wyborczej” (więcej TUTAJ). Właścicielki stworzyły nawet showroom, w którym prezentują ubrania i prowadzą ten nieoczywisty biznes z sukcesem.

Z kolei „Puls Biznesu” w swoim cyklu „Pomysł na biznes” przedstawił niedawno historię firmy JemSushi.pl (więcej TUTAJ), która na początku oferowała skarpetki inspirowane sushi, a dzisiaj wzbogaca ofertę. „Obserwujemy comiesięczne zwyżki sprzedaży, ze znacznym wzrostem potencjału na rynkach zagranicznych. Dotychczas wysłaliśmy już paczki do około 20 państw! Jest to bardzo miłe, tym bardziej gdy pojawiają się zamówienia z bardzo odległych rynków, np. z Australii” – mówi w „Pulsie Biznesu” Cyprian Iwuć, współtwórca JemSushi.pl. Ciekawe, że biznes powstał, ponieważ pomysłowi przedsiębiorcy nie otrzymali dotacji na stworzenie platformy do zamówień sushi on-line.

W Funduszu chętnie wspieramy pomysłowych przedsiębiorców. W ubiegłym miesiącu uruchomiliśmy kolejny pakiet poręczeń JEREMIE. Warto z niego skorzystać.